Skip to main content

Uniunea Europeană și Banca Europeană pentru Investiții oferă 53,205 milioane de euro pentru reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, cu o lungime de 446 km. De-a lungul acestui segment feroviar, 128 km de cale ferată sunt într-o stare nesatisfăcătoare și generează riscuri pentru circulația feroviară și poate inclusiv perturba funcționarea lanțurilor logistice regionale.

Guvernul a aprobat inițierea negocierilor şi aprobarea semnării Contractului de finanțare dintre Republica Moldova şi Banca Europeană de Investiții „EFSD+ Fereastra Dedicată Investiției 1”. Suma alocată prevede un împrumut de 41,205 milioane euro, investiții din partea BEI și un grant de 12 milioane euro din partea UE.

Tronsonul asigură legătura feroviară cu mediul industrial situat în nordul și centrul Republicii Moldova, zonele libere economice din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău, precum și exportul/importul/tranzitul mărfurilor din România și Ucraina. De asemenea, acesta face legătură cu coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca-Giurgiulești, fiind utilizat inclusiv pentru logistica mărfurilor transbordată în porturile dunărene și cele de la Marea Neagră.

Implementarea proiectului va aduce mai multe beneficii privind micșorarea duratei curselor feroviare, creșterea cotei de piață a transportului feroviar de mărfuri de mare tonaj și a celui de gabarit, micșorarea sarcinii asupra infrastructurii rutiere, reducerea gradului de uzură a drumurilor și sporirea nivelului de siguranță în trafic rutier, precum și micșorarea emisiilor de carbon.

 

ziarulnostru.info

Leave a Reply